kwietnia 24, 2012

Miesięcznik Literacki Neon online - kwiecień 2012

Ten NEON to numer jubileuszowy, bo właśnie w kwietniu zeszłego roku wyszliśmy z pierwszym. Wspominałam o nim już w numerze lutowym, nie będę się więc powtarzać, ale nie mogę też odmówić sobie pewnych refleksji.

Z każdym nowym numerem pojawia się u mnie ten sam schemat: wyciągam z pudełka wszystkie poprzednie NEON-y i widzę, że robimy postępy, że zmieniamy się i myślę, że idziemy w dobrą stronę. Przede wszystkim, nie zamykamy się tylko na nas samych, w związku z czym chcielibyśmy zaprosić naszych czytelników do pewnego rodzaju współpracy - dostajemy wiele maili od osób, które same coś tworzą, często z prośbą o ocenę lub publikację w naszym miesięczniku. Chcielibyśmy dać Wam możliwość opublikowania waszych prac w NEON-ie, więc na rok naszej działalności organizujemy ogólnopolski konkurs literacki. Po więcej informacji odsyłam do kolejnych neonowych stron i mam nadzieję, że będziemy mieć w czym wybierać!

- pisze naczelna Marta Fortowska na wstępie naszego Miesięcznika. :) Zapraszamy do lektury!




W tym numerze:


Karolina Rakowska - Na szlak
Tomasz Dziamałek - Przez lupę, cz 2
Karolina Rakowska - Połącz w pary
Joanna Kloska - Sieć troficzna
Sonia Jankowska - Pluton
Hanna Engel - Trathlon
 
Marta Fortowska - ***
Ola Rulewska - Czarodzieju
Szymon Szeliski - Tartar
Marta Fortowska - ***
Kasia Ostaszkiewicz - M. 
Joanna Kloska - przymierzanie.
Sonia Jankowska - ***
Kasia Dobucka - Oduczam się
Ola Rulewska - Nadużycie
Piotr Charchuta - Modlitewnik ateisty

I Ogólnopolski Konkurs Literacki NEOpoeticoN

Szymon Szeliski - Pomarańczowe sznurowadła
Tomasz Dziamałek - Językowe zdziecinnienie

Ocalić od zapomnienia: Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

1 komentarze:

  1. Boże

    usilnie cię proszę
    zabierz swój dar niedoskonały
    dziękuję bardzo za niego
    było miło lecz przecież się skończyło

    też się boję
    że położą mnie kiedyś
    bezradnego w łożu boleści
    okropnego ciężaru
    jaki sprawię mym bliskim
    i sobie

    że mnie świat znienawidzi
    bo będę marudnym - jak nigdy
    że już nie poznam żony
    któż wtedy będzie mi bliski

    jeszcze raz proszę cię Boże
    zabierz swój dar wspaniały
    i daj w zamian to szczęście
    na jakie starzy ludzie czekają

    Leszek K.

    OdpowiedzUsuń