września 25, 2012

Miesięcznik Literacki Neon online - wrzesień 2012

Dawno już tak nie siedziałam, nie wiedząc, co napisać. Wypadłam z obiegu, wstępniaki wyszły mi z krwi, o ile kiedykolwiek w niej były. Po jednym napisanym zdaniu - dwie minuty przerwy - idę obrać pomidor ze skórki. Potem zaglądam do zeszłorocznego wrześniowego numeru i patrzę, co w nim napisałam - coś tam o powrotach nowych sezonów ulubionych seriali na antenę telewizyjną. Mogłabym napisać, że siedzę jeszcze jedną nogą w wakacjach, ale nie byłoby to prawdą. Koniec sierpnia nie skłania mnie do żadnych refleksji, właściwie nawet nie mam na nie ochoty, kiedy dookoła tyle ciekawych rzeczy. No i jeszcze ten pomidor - stoję w kuchni, kroję go na kawałki i zastanawiam się, czemu piszę tak nieistotne rzeczy we wstępniaku otwierającym nowy numer po przerwie wakacyjnej? Pomidor. Z tego, co pamiętam, jest taka zabawa, żeby na każde zadane pytanie odpowiadać „pomidor" właśnie. Mój starszy brat zawsze ze mną wygrywał, a ja wciąż pytałam "dlaczego ty zawsze ze mną wygrywasz?", po to tylko, żeby usłyszeć "jeśli nie umiesz przegrywać, to nie graj." Dopiero po latach można wyciągnąć z takiego zdania coś dla siebie.


A już tak całkiem na poważnie, dobrze, że wrócił wrzesień. Neonowe szeregi zasili kilka nowych twarzy, mam nadzieję, że znowu ruszymy z takim zapałem, jaki towarzyszył nam w pierwszych miesiącach działalności i że jeszcze niejeden numer przed nami. Niezmiennie również wciąż mamy zamiar męczyć bydgoszczan pytaniami o to, „co autor miał na myśli?" w Poezji na bruku - wypatrujcie nas więc na ulicach, ponieważ zdarza się nam mieć ze sobą cukierki w nagrodę!

Marta Fortowska


W tym numerze:

Poezja:
Szymon Szeliski - Umyj mi głowę
Marta Fortowska - ***[burzą się pomniki]
Joanna Kloska - W domu najlepiej
Ola Rulewska - Nadzieja
Ola Rulewska - Obawa
Piotr Charchuta - Erzbeth
Maciej Senska - Wierszyk z wprowadzeniem
Joanna Kloska - Porażka
Sonia Jankowska - Moja piosenka
Maciej Bukowski - O śnie
Marta Fortowska - ***[nos potrzyj o mój]
 
Proza:
Maciej Bukowski - Z życia Wiktorii
Mateusz Guzowski - Jian
Paulina Dzwończak - Samotność
Maciej Senska - Prędzej. Jazz/Yass 

Ocalić od zapomnienia: Miron Białoszewski

0 komentarze:

Prześlij komentarz